Malta 2019

Augusti lõpus lendasime koos ema, õe ja õemehega nädalaks Maltale. Minu jaoks täiesti uus koht avastamiseks ning Malta üllatas mind väga mitmes mõttes positiivselt! Bookingu kaudu võtsime omale kahe magamistoaga apartmendi, kuhu neljakesi lahedalt ära mahtusime. Asukohaks Santa Venera, mis ei olnud pealinnast Valettast üldse kaugel, 2km.

Saare avastamiseks rentisime auto, millega õnneks sõitis mu õemees. Liiklus on ju seal vasakpoolne ning mina, kes ma muidu pean end suht kogenuks autojuhiks, seal rooli ei oleks tahtnud istuda. Õemees oli aga väga tubli ja sai suurepäraselt hakkama. Saarel sai avastatud erinevaid kohti ja randu: Sliema, kivised rannad, aga suur ostukeskus. Imgiebac beach, mis oli nn salarand, kuhu viis kitsas, kitsas tee, mulle rannast rohkem meeldis isegi sealsed talupoegade kiviaiad, mis sajandeid tagasi ehitatud.

St. Peters Pool, kus ma siis tegin ka 5m kaljuhüppe ja lausa KAKS korda! Värisesin, mis ma värisesin, aga ära selle tegin! Kuigi hetkeks oli tunne, et suren, aga adrenaliinipauk oli võimsam!

Õhtul sai veel Valettat käia avastamas, väga-väga ilus, romantiline linn ning seda nii päevasel ajal kui ka pimedas! Lisaks sai käia Comino saarel Blue Lagoonis. Tõesti vesi oli seal niii selge, nii ilus, nii soe, nii mõnus. Sinna sai laevaga ja meie käisime Captain Morganiga. Päevatripp ei olnud üldse kallis, 20.-, mille sees olid söögid ja joogid (k.a alkohol). Valik ei olnud suurem asi, aga mina ei nurise, kuna 20.- tundus sellise asja eest ikka väga vähe.

Viimasel päeval sõitsime praamiga teisele saarele, Gozo saarele, kus sai mööda saart ringi trippida ja lisaks külastada ka pealinna Victoriat, kus asub maailmatuntud kindlus Citadella. See vaade, see arhitektuur, miljöö-oehh, kindlasti väärt külastamist!

Maltal oli tore ka see, et tuli välja, et üks itaallane, kellega sai Eestis töö kaudu tuttavaks (too aeg elas ta siis siin), elab nüüd Maltal ja meie apartmendist vaid 5 minutilise jalutuskäigu kaugusel! Maailm on ikka väike! Temaga oli tore käia kohalikku toitu söömas ning kuulda kohaliku elu kohta rohkem.

Mõned faktid:
– seal kassid ei ole kodutud, kassid on kõikide saare elanike omad, neil on tänavadel/parkides oma pesad, neid ravitakse ning neile viiakse süüa. Ühes kohas on terve park nende päralt, kus saab kiisusid paitamas käia;
-igal õigel maltalsel on kodus kanaarilind;
-saarel rahvustoiduks on küülikuliha;
-malta keel on segu araabia, inglise ja itaalia keelest, keel ise on nii keeruline, et paljud kohalikud ei oska oma keeles kirjutada;
-elukallidus on soodsam kui meil, nii söök kui ka jook;
-nii era-kui ka avalikus sektoris on kõikidel töötajatel aastas 35 päeva puhkust.

Seline see väike lühikokkuvõte siis nüüd tuligi. Kindlasti soovitan seda kohta külastada, nädalaga saab näha nii arhitektuuri, ujuda kui ka nautida päikest!