Island 2024

29.jaanuaril, oma sünnipäeval lendasin Islandile. Tegemist oli küll tööreisiga, aga natuke oli siiski võimalus tutvuda Islandi pealinna, Reykjaviki ja selle läheduses oleva spa-Sky Lagooniga. Lendasime sinna Helsinki kaudu. Helsinkist sinna pidime lendama 3h40min, aga läks pm ikkagi 4h ära. Meid oli hoiatatud Islandi tuule eest, aga nii kui lennujaamast välja saime, siis sain aru, et ma ei osanud ettegi kujutada, et seal võib nii tuuline olla. Ja sellel hetkel ei osanud ma mõeldagi, et see võib veel hullemaks minna. Ühel päeval oli tuul lausa 102km/h.

Ega esimesel õhtul muuks aega ei olnudki kui õhtusöögiks ja pärast seda sain korra ka poes käidud. Ma pidin shoki saama, kui kallis seal kõik oli. Nt 100g shokolaad maksis 6.- meie rahas (neil endil seal islandi kroon). Muideks, siit kohe hea teadmine, et lennujaamas olid kõik maiustused pm poole odavamad (meie ostsime kõik maalt, sest arvasime, et lennujaamas on kindlasti kõik kallim). Kuna lendamise päeval oli tegelikult mul ka sünnipäev, siis mu töökaaslased tegid mulle õhtusöögilauas üllatuse: nad olid vahepeal jõudnud poest mulle lilled osta ning lunni võtmehoidja. Lunn on kusjuures üks nende tuntud lind seal.

Teised 2 päeva möödusid hommikul kl 8.30st kuni kella 17ni töötähe all. Vahepeal saime käia lõunat söömas, lõunapakkumised algasid 17 eurost. Siis ma muidugi googeldasin, mis see keskmine palk seal on ja see number on 5452.-, no ei imesta siis, et kõik nii kallis on. Toit ise oli muidugi ülivõrdes hea. Teise päeva õhtul oli võimalus natuke Reykavikis jalutada ja kuulsamad vaatamisväärsused ka ära näha. Jällegi pean mainima ilma, oli külm, tuuline ja üldmulje üsna hall. Päevavalgust nagu õieti ei olnudki, ärkasid, oli pime, päev suht hall, vahepeal korra viskas päikest, siis oli jälle hall ning siis uuesti pime. AGA kummalisel kombel jäid pildid nii imeilusad. Seal olles nagu ei tunnetanud seda vahet, aga  pildid jäid nii eriskummalised.

Nt SunVoyage pildid on tehtud järjest ja juba on värvid erinevad.

Selline hall oli päev enamik ajast.

Üks hetk tuli päike välja ja siis avastasime, et Haridus ja Laste ministeeriumi aknast paistab päris äge mägi.

Päris äge kohalik kirik oli seal.

Minu jaoks kõige ägedam vaatamisväärsus, üks kohalik kass, kes naudib elu maksimaalselt.

Ühel hommikul, kui kõndisime ministeeriumi poole, siis jäi tee peale ka tükk Berliini müürist. Taga paistab valge maja, kus arutati kunagi esimest korda inimõiguste teemal.

Hotellis pakuti hommikusöögi kõrvale ka kalamaksaõli. Selles kliimas ilmselt musthave, sest ka mina tundsin, et hakkan seal haigeks jääma ja mulle tundus, et pits vitamiini hommikusöögi kõrvale päästis mu täitsa haigeks jäämisest (ok, üks õhtu sai ka üks tee jägermeistriga sisse endale tõmmatud).

Kolmanda päeva õhtul oli aega minna Sky Lagooni spasse. Teine populaarne lagoon on Blue Lagoon, aga see oli eelmisel aastal purskanud vulkaani tõttu suletud. Sissepääs spasse oli 75.- (koos saunarituaalidega), niisama sissepääs vaid lagooni oli 55.-. Nii et meie võtsime igal juhul koos saunarituaalidega. 7 etapiline saunarituaal koosnes siis: 1. Ise käid dushi all; 2. Sulistad laguunis; 3. Käid läbi külmast veest; 4. Lähed ookeani vaatega saun; 5. Käid dushi all; 6. Koorid nahka; 7.Käid aurusaunas, siis jälle käid dushi all, laguunis ja dushi all ehk et tegelikult oli siis lisaks laguunile võimalus käia kahes saunas ja enda nahka koorida. Aga igal juhul oli see seda raha väärt. Tihti sa ikka saunas ookeanikaldal saad olla, sest see tõesti oligi ookeanikaldal. Laguunis ujudes sai ka muidugi seda ookeani kaldal olemise tunnet hästi tunda. Ja vesi oli niii mõnusalt soe. Muidugi alguses, kui läksime, oli tuul nii tugev, et see ookeanivesi pritsis kõik näkku nii et põsed olid jumala külmad. Seal me pilte ei teinud eriti, aga saate aimu, kui klikite selle lõigu alguses Sky Lagooni peale.

Sõit laguuni meie hotellist kestis taksoga 15minutit ja see maksis 60.- Üks hommik oli naljakas see, et me ei saanud taksot, kuna ilm oli nii kehv, et pensionärid pidavat omale taksosid tellima… Vot siis, tõeline heaoluühiskond, kus pensionärid saavad lubada omale taksosõitu.

Selline see mu kiire Islandi visiit oligi. Järgmisel hommikul pidime juba kl 5.15 lennujaama poole startima. Sellel hommikul sai üks mu suurimatest hirmudest teoks. Nimelt ma meeletult kardan seda, et magan ükskord oma lennu maha ja see oleks peaaegu juhtunudki! Kl 5.13 ärkasin tiimikaaslase koputuse peale. Nimelt ma olin kella kogemata pannud tund aega hilisemaks. Aga mind päästis ilmselt kunagine USA raamatumüügikogemus, 7 minuti pärast olin juba all minekuvalmis. 😀

Hetkel aga kõike head ja peatsete uute reisimuljeteni!